سايت رسمي گردشگري ايران افتتاح شد

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، مشايي در آيين رونمايي سايت رسمي گردشگري ايران، تبليغات را از عناصر اصلي و کليدي براي ورود به بازار جهاني گردشگري دانست و گفت: ويژگي هاي منحصر به فرد و نکات برجسته حوزه هاي فرهنگي، تمدني و ميراثي ايران بايد از طريق تبليغات به دنيا معرفي شود.

وي افزود: بسياري از نخستين‌هاي فرهنگ و تمدن در ايران شکل گرفته و اين نخستين‌ها همچون فلزکاري و دستاوردهاي مدنيت براي ارائه تصويري مناسب از جاذبه‌هاي گردشگري ايران معرفي شوند.

مشايي ادامه داد:سيري بر روند تاريخ و تمدن در ايران نشان مي‌دهد که در همه اين قرن‌ها ابعاد فرهنگي ايرانيان بسيار درخشان‌تر از ساير حوزه ها بوده و اين ابعاد در ظهور انقلاب اسلاي نيز به خوبي مشاهده مي شود، چراکه يکي از اهداف انقلاب اسلامي، دستيابي به جايگاهي است که شايسته نام بلند آوازه ايران است.

معاون رئيس جمهور با تاکيد بر ضرورت برنامه ريزي نوين و تدوين سرفصل‌هاي جديد براي ارايه ظرفيت‌هاي بزرگ فرهنگي ايران در جهان گفت: سياست هاي جمهوري اسلامي با مباني فرهنگي تدوين مي‌شوند، لذا توسعه سرزميني در نگاه ما جايي ندارد، اما ايران با نگاهي مبتني بر عزت ملي دنبال دستيابي به جايگاه تاريخي خود بوده و از فرصت‌هاي جهاني به خوبي براي تصوير سيمايي درست از عزت ملي تلاش مي‌کند.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها نيز در اين آيين با اشاره به روند رو به رشد معرفي ايران در بازارجهاني گردشگري گفت: سايت توريسم ايران هر چند که 22 بهمن 85 راه اندازي شد، اما براي رسيدن به جايگاه مطلوب و قابل اعتنا در ميان همتايان جهاني، مطالعات کارشناسي در اين 2 سال از سوي مجرب‌ترين کارشناسان گردشکري تداوم يافت تا اينکه در نهايت منجر به افتتاح ورژن جديد شد.

برزين افزود:سايت توريسم ايران، سايت مرجع صنعت گردشگري در ايران به شمار آمده و با بهره مندي از جامعترين اطلاعات گردشگري، پاسخگويي مناسب براي گردشگران و علاقمندان سفر به ايران خواهد بود.

برزين امکان دريافت ويزاي الکترونيکي و پاسخگويي آنلاين به سوالات کاربران، معرفي جاذبه هاي گردشگري، ارايه اطلاعاتي جامع در مورد هتل ها ، غذا ، سوغات و صنايع دستي ايران، ارايه فيلم هاي کوتاه و گالري عکس در رابطه با گردشگري ايران و ... را از قابليت هاي سايت توريسم ايران دانست و گفت: هر چند که زبان رسمي سايت انگليسي تعريف شده است، اما به زودي متناسب با بازهارهاي هدف گردشگري زبان هاي عربي، آلماني، فرانسوي، چيني، کره اي، اسپانيايي و ژاپني نيز به سايت اضافه مي‌شوند.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه ها افزود: اصلي ترين سياست ستاد در کنار توسعه همه جانبه سايت توريسم ايران معرفي پکيج‌هاي مسافرتي با همکاري شرکت ها و تورگردانان تعريف شده است. هم چنين در طراحي اين سايت از آخرين تکنولوژي هاي روز مثل تکننيک‌هاي ايجکس که باعث زيبايي و لود شدن سريع صفحات مي‌شود، استفاده شده که با برنامه ريزي خاص پرسش‌هاي علاقمندان و کاربران به صورت آنلاين پاسخ داده شده و راهنمايي کاربران با توجه به درخواست ها در کوتاه ترين شکل ممکن صورت خواهد گرفت.

برزين با اشاره به ديگر دستاوردهاي ستاد در زمينه استفاده از فضاي الکترونيک در توسعه تبليغات گردشگري، به راه‌اندازي سايت پرشيا ويزيت و نمايشگاه مجازي گردشگري اشاره کرد و با اشاره به تجارب گرانقدر به دست آمده براي ايران در سايه حضور مستمر و هدفمند در بازارهاي گردشگري جهان گفت: حضور در بيش از 60 نمايشگاه گردشگري، هفته هاي فرهنگي، نمايشگاه هاي عکس، حضور در رسانه هاي بزرگ و جهاني، ارسال بيش از 500 هزار اقلام تبليغاتي به سفارتخانه هاي ايران، پخش 5 ميليون اقلام تبليغاتي در سبد جهاني و نمايشگاه هاي بزرگ تنها گوشه اي از اقداماتي است که براي معرفي ايران توسط ستاد انجام گرفته است.

برزين گفت: در حوزه تبليغات اقدامات ارزشمند و ماندگاري صورت گرفته که از مهمترين اين محورها مي توان به تدوين کتاب جامع گردشگري ايران به زبان انگليسي، کتاب پالتويي تراول گايد، کاتالوگ جامع صنايع دستي، کاتالوگ جامع اشياي موزه اي، توليد 200 دقيقه فيلم مستند و تبليغاتي از جاذبه هاي ايران، توليد بيش از 5 ميليون اقلام در 17 ربان و 638 نوع، شروع توليد اقلام تبليغاتي براي داخل کشور و... اشاره کرد.

وي همچنين با اشاره به سياست‌هاي جديد ستاد تبليغات و نمايشگاه ها براي برگزاري همايش هاي مرتبط با مفاخر کشور گفت: با برگزاري اينگونه همايش‌هاي علمي، شخصيت‌هاي برجسته تاريخي، تمدني و فرهنگي ايران به جهانيان معرفي و نسل‌ جوان نيز با اين فرزانگان ايراني آشنا خواهند شد که در اين راستا همايش‌هاي رودکي، جمال‌الدين اسدآبادي ، شيخ بهايي، امام محمد غزالي، سنايي غزنوي، پروين اعتصامي، رشيدالدين فضل‌الله همداني براي توسعه صنعت گردشگري و تثبيت جايگاه فرهنگي برگزار شده و همايش هاي ملي ابن سينا و هزارمين سال پايان سرايش شاهنامه نيز در طول سال جاري برگزار خواهند شد.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با اشاره به اينکه امسال بازارهاي سنتي ايران، بازارهاي منطقه اي و بازارهاي جديد در اولويت برنامه ريزي تبليغاتي و نمايشگاهي قرار گرفته اند گفت: ژاپن، فرانسه و لندن 3 نمايشگاهي هستند که برنامه ريزي براي حضور در آن‌ها با مشارکت بخش خصوصي به طور جدي آغاز شده است.

برزين در پايان با اشاره به ساماندهي نمايشگاه‌هاي داخلي براي تقويت فرهنگ گردشگرپذيري گفت: نمايشگاه گردشگري ‌اصفهان که در حجمي وسيع و قابل ملاحضه برگزار شد، در حوزه تجارب کسب شده، سرآغازي براي ورود به عرصه نمايشگاه هاي بين المللي در ايران به شمار مي‌رود.

اين سايت به آدرس www.tourismiran.irاست که با استفاده از جديد‌ترين فناوري هاي اطلاعات نگارش، طراحي و تدوين شده، جامعترين اطلاعات گردشگري و ايران شناسي به کاربران ارايه شده است./106

انتهای پیام/

کد خبر 1388040651